Comunicat de Premsa

Barcelona, 2 de novembre de 2011. La Comunitat Protestant ha convocat una Concentració Massiva en defensa de la Llibertat Religiosa Plena pel pròxim 5 de novembre a les 17.00 hores a la Plaça dels Països Catalans de Barcelona.

En el decurs de la mateixa es llegirà una Crida a la Solidaritat de la nostra societat amb la Comunitat Protestant. La lectura en català estarà a càrrec de la conductora del programa “Néixer de nou” del Canal 33, Cesca Planagumà. La lectura en castellà estarà a càrrec del director i locutor de l’emissora de ràdio “Ona Pau”, Juli Pérez.

L’acte comptarà amb la presència del Secretari Executiu de la Federació d’Esglésies Protestants a nivell d’Estat (FEREDE), el senyor Mariano Blázquez, i del Secretari General del Consell Evangèlic de Catalunya (CEC), el senyor Guillem Correa.

La concentració serà un testimoni d’Església on es pregarà pels nostres governants, tant d’Espanya com de Catalunya, i on es deixarà palès el cansament de la Comunitat Protestant per la incapacitat de la nostra democràcia de resoldre satisfactòriament els Drets Col·lectius de les minories religioses.

Per acabar es convidarà tots els assistents a encendre una espelma amb la que es vol simbolitzar la llum de la llibertat.

El que planteja la Comunitat Protestant, amb aquesta Concentració Pública, és que es faci efectiu el Dret a poder disposar de Centres de Culte sense la indefensió i l’arbitrarietat actual en què determinats alcaldes i alcaldesses són els que acaben regulant finalment la Llibertat de Culte.

És per aquesta raó que la Comunitat Protestant, amb aquest acte, vol fer una CRIDA a la solidaritat de la resta de la societat i de les institucions civils per reconduir una situació que mai no hagués hagut d’arribar fins aquest punt i que es pot perfectament resoldre si hi ha voluntat política i social per fer-ho.

Sense Llibertat Religiosa Plena no hi ha Drets Humans i sense Drets Humans no hi ha veritable Llibertat.